Uspět v podnikání není jen tak. Je potřeba nejen počáteční kapitál a spoustu razítek, ale také odhad, co by lidé v okolí mohli potřebovat. Pokud bydlím ve vesničce, kde je nejbližší obchod hodinu cesty daleko, pravděpodobně se svým hokynářstvím uspějete. Pokud budete už pátý obchůdek, moc se od toho čekat nedá.
Druhou možností, jak se snažit o úspěch, je vymyslet něco nového. Být inovativní. Zkrátka a jednoduše mít nápad a prodat ho. To se ovšem snadněji řekne, než udělá. Velké množství nápadů skončilo ještě dříve, než začalo, stejně tak mnoho podnikatelů.
Je však pravdou, že mnohem více nápadů skončí na hřbitově, než v propadlišti dějin neúspěšných inovátorů a podnikatelů. Možná proto je lepší to alespoň zkusit, než předvídat neúspěch. Úspěch se nedá zaručit, ale to ani neúspěch, tak proč to vzdávat?
Lidé často uspějí s naprostými hloupostmi, které ale usnadní život. Jaksi vydělají na lenosti. Jinak si neumím vysvětlit vynález papučí, jejichž podrážka je mopem. Dokonce jsem zahlédla i dětské dupačky, které měli na nohavicích a rukávech také cosi jako mop.
Další skupince lidí se podařilo vydělat na zbytečnostech. Nevím jak vy, ale už jsem viděla reklamu na jakýsi gumový kvádr posetý dírkami, které byly naplněné žlutou hmotou a celá tato „hračička“ měla simulovat vymačkávání beďarů. Nevím jak vy, ale zrovna tato věc mi stačí v realitě, simulátor opravdu nepotřebuji.
Postupem času jsem dospěla k závěru, že uspět se dá s čímkoliv, když odkážete udělat dobrou reklamu.
Na straně druhé jsou kvalitní produkty, které dokážou mnoho užitečného. Třeba přírodní kosmetika, která do kůže nedostane chemikálie, ale prokáže srovnatelnou službu. Nebo Třeba prodejna se zahraničními pochutinami, ať už jde o pravé japonské wassabi, voňavou brazilskou kávu, nebo třeba belgickou čokoládu či pralinky. Jejich problémem je, že za kvalitu se platí a lidé si raději koupí čaj od pochybné značky, který je vyjde na patnáct korun, než si připlatit a pít čaj, který je opravdu z těch čínských čajových lístků, které jsou vyfocené na obalu.
Bohužel tak často končí obchody, které měly potenciál a úspěch mají obchody s pochybnými značkami a prazvláštními produkty, které lidi zaujmou cenou i „vtipem“.